Denzitometrie Hodonín
Dnes je 28.10.2020

 

 

MUDr. Blažena

Loučková s.r.o.

Radiodiagnostik

Národní třída 90

695 01 Hodonín

tel.: 518 343 205

Cviky pro zdravé končetiny


 

Cvičení pro zdravé končetiny

1. V sedu na židli: 
Záda opřená o opěradlo, horní končetiny svěšené podél těla, prsty rukou natažené. Paže pokrčíme v loktech na ramena, ruce sevřeme do pěsti. Vzpažíme nad hlavu, prsty natáhneme. Zpět pokrčíme na ramena, ruce do pěsti, poté spustíme paže zpět, prsty natáhneme. Cvičíme oběma končetinami zároveň.

Cvičení pro zdravé končetiny

2. V sedu na židli: 
Záda opřeme o opěradlo, horní končetiny v upažení. Provedeme kroužek nejprve v zápěstí, poté v loktech, nakonec v ramenních kloubech. Cvičíme oběma končetinami zároveň.

Cvičení pro zdravé končetiny

3. Ve stoji u stěny: 
Horní končetiny předpažené, napnuté v loktech, ruce opřené o stě nu, prsty natočené proti sobě, dolní končetiny napnuté v kolenních kloubech, chodidla vzdálená asi 1 m od stěny. Horní končetiny krčíme současně v loktech, zpět napínáme – provádíme kliky.

 

4. V lehu na zádech: 
Dolní končetiny pokrčené, chodidla na podložce. Trup v posedu, horní končetiny opřené o pokrčená předloktí. Dolními končetinami provádíme pohyb jako při jízdě na kole. Bederní páteř je přilepená k podložce, neprohýbá se.

Cvičení pro zdravé končetiny

5. V lehu na břiše: 
Dolní končetiny natažené, opřené o špičky, horní končetiny pokrčené, složené pod čelem. S nádechem propneme kolena a stáhneme hýždě, s výdechem povolíme.

 

6. V lehu na boku: 
Levá horní končetina pokrčená, složená pod hlavou, pravá horní končetina opřená před tělem. Dolní končetiny pokrčené v kyčelních a kolenních kloubech v úhlu 90 °. Pokrčenou pravou dolní končetinu zvedáme do unožení. Po deseti opakováních cviku provedeme totéž na druhém boku. Varianta cviku je možná s oběma končetinami nataženými.

Denzitometrie | Osteoporoza | Osteopenie | Hustota kostí | Řídnutí kostí | Zlomenina krčku | Odvápnění kostí
Poliklinika Hodonín | oddělení RTG | Ultrazvuk
© Web master Sedláček